Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B?

Jak Nasze firmy dostarczają w kanale B2B?

Prasówki

Jak Nasze firmy sprzedają w kanale B2B? Sprzedaż wyrobów i pomocy w kanale B2B różni się od sprzedaży do odbiorcę indywidualnego. Przed firmami, które sprzedają towary partnerom biznesowym, stoją zupełnie nowe wyzwania. Połączone są one z logistyką, odpowiednim zarządzaniem klientami, gospodarką magazynową. E-point oraz Mobile Institute wspólnie przygotowali mały raport pokazujący, jak naprawdę wygląda sprzedaż w obrębie B2B.
To kluczowe doświadczenie tego gatunku w Polsce

Kiedy możemy przeczytać w raporcie, tego gatunku pytanie nie było do tej pory realizowane w polskim regionu. Przeprowadzono je na 150 firmach. Wszyscy respondenci są świadomi konieczności przystosowania się do kolejnego miejsca sprzedażowego. Relacja między B2B i B2C otwiera się zacierać, chociaż bezpośrednie relacje są kluczowe.

Expresowa wysyłka
Expresowa wysyłka

Klienci B2B:

Są jeszcze mniej momentu na zebrania biznesowe.
Oczekuj wygodnych cyfrowych urządzeń do samodzielnych zakupów.
Chcą osiągnąć lub zamówić online.
Doceniają natychmiastową informację zwrotną.
Stawiają na wygodę.

Jak Nasze firmy sprzedają w kanale B2B?

Rozwiązania IT, systemy CRM, platformy handlu elektronicznego i media społecznościowe stają się potężnymi czynnikami w ciągu tworzenia relacji. W Internecie firmy B2B lubią opowiadać o sobie, swojej funkcji także prostej historii – 62% ankietowanych firm wymieniło historię znanej marki na prywatnej stronie internetowej. W ostatnim jedynym czasie bardzo rzadziej udostępniają one na prostych stronach rozwiązania potrzebne klientom. Tylko 49% firm umożliwia zakup usługi czy produktu za pośrednictwem strony internetowej. Jedynie 15% firm oferuje przydatne klientom narzędzia (takie jak najwyższe, kalkulatory lub konfigurator).

Jak robi rynek sprzedaży online w B2B?

71% handlowców na zbytu B2B twierdzi, że ich firma sprzedaje nasze artykuły czy usługi przez Internet. Większość przedsiębiorstw (65%) skupia się handlem elektronicznym od ponad 5 lat. Prawie co czwarta firma (24%) chodzi w handlu elektronicznym od 3 do 4 lat, i jedynie 1% ankietowanych sprzedaje towary czy usługi online krócej niż rok. 52% ankietowanych sprzedaje także towary zagranicznym kontrahentom.

Jak Nasze firmy sprzedają w kanale B2B?

Jeśli przyjrzymy się kanałom sprzedaży, to zauważymy, że firmy szukają wielu nadziei na ostatnie, by oferować nasze produkty odbiorcom. Zobaczmy, kiedy toż wygląda. Sprzedaż B2B za pośrednictwem firmowej strony internetowej, na której można oglądać lub kupić produkty, czy usługi, deklaruje 57% ankietowanych. Innym często używanym kanałem dystrybucji w B2B jest sprzedaż bezpośrednia, 54% firm stawia na handlowców. Poprzez własny e-sklep lub aplikacje deklaruje 40% ankietowanych firm. 36% przychodzi do klientów poprzez sklepy stacjonarne. Co trzecia firma (34%) sprzedaje lub dystrybuuje swoje skutki w serwisach społecznościowych. Warto dodać, że dalej są firmy, jakie nie mają swoich stron firmowych. Według pytania jest ich około 4%.

Strona internetowa w kanale B2B – co powinna wynosić?

Dla wielu przedsiębiorstw strona internetowa jest skłonnym krokiem lejka sprzedażowego, wtedy ona pozwala na dalsze przekuwanie leadów w klientów. W raporcie znajdziemy bardzo interesujące zestawienie funkcjonalności, które według ankietowanych przedsiębiorców powinny się znaleźć na www. Wśród nich trafiają się: możliwość kontaktu poprzez e-mail, numery telefonów do firmy, historia firmy, możliwość zamówienia produktu poprzez www, katalog produktów, strona wygodna w moc językach, oceny firmy, chatbot oraz masa innych. Najlepiej prezentuje to poniższy wykres.

Jak Nasze firmy sprzedają w kanale B2B?

Warto dodać, że 63% stron dopasowanych jest do przedstawiania ich na urządzeniach mobilnych. 22% przedsiębiorców stosuje do sprzedaży aplikacji specjalnie do ostatniego przygotowanych. Tylko 10% stron dopasowanych jest do rozwiązań PWA, a 6% do AMP. 22% ankietowanych przedsiębiorców nie ma pojęcia, jakie technologie zastosowano na ich stronach www.
Co dalej znajdziemy w raporcie?

Cały raport to przynajmniej 111 stron dużej zgody z obszaru B2B i różnic, jakie wchodzą w sprzedaży, gdy mamy z tego kanału. Możemy odnaleźć w nim więcej dane na punkt przeszkód, które pojawiają się podczas sprzedaży. Są i zagadnienia pokazujące, jak tworzy marketing B2B. Automatyzacji, która często blokowana istnieje na stanie różnic technologicznych pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Ta blokada technologiczna nie pozwoli na dowód połączyć systemu sprzedażowego z logistycznym. Aby integracja była dodatkowa, trzeba przeznaczyć na nią wysokie liczby pieniędzy i przeznaczyć wiele czasu.

Wówczas nie są jedyne problemy, bowiem podczas sprzedaży materiałów w ogromnych częściach pojawiają się niejednokrotnie sytuacje nieprzewidywalne, jakie mogą spowodować, do blokady sprzedaży. Mowa na przykład o dostawach kurierskich. Jeśli korzystamy jednie z jednej firmy logistycznej, wtedy możemy zajść na jakość, gdy problemy u operatora uniemożliwią nam wysłanie towarów. Stąd też o korzystać w zapasie rozwiązania awaryjne. Na dowód brokera kurierskiego. Przykładowo kurjerzy.pl dają możliwość wysyłania paczek za pomocą kilku firm, co zabezpiecza ciągłość bycia procesów logistycznych. Jeżeli planujesz zobaczyć, kiedy toż dotyczy zamów kuriera bezpośrednio od brokera kurierskiego.

Sprawdź na śledzenie paczek

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments